reklama

Skladáme nábytok po poľsky

Práve zariaďujeme byt novým nábytkom, takže muselo sa ísť na nákupy. Rozhodli sme sa, že ako väčšina Slovákov nakúpime drevotriesku na poľský spôsob. Nemám vôbec problém, či je to poľský nábytok, alebo slovenský. Veď aj slovenský výrobca vyrába v Poľsku. A to sa aj potvrdilo. Zatiaľ, po poskladaní nábytku, sme maximálne spokojný, až na jednu vec...na obývačku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

V podstate máme nábytok od troch poľských výrobcov. Pri dvoch z nich sme našli výborné balenie (rozumej ochrana proti poškodeniu, ktorá aj mala zmysel) dobrá kvalita a hlavne návod, aby sme pochopili myšlienku toho konštruktéra, ktorý celú vec vymyslel. V tomto som bol milo prekvapený, že tam bolo veľmi prehľadne popísané skladanie nábytku a pri záľudnostiach aj zvýraznené veci, na ktoré si treba dať pozor.

Prišiel rad na obývačku. Teraz vravím, chvalabohu sme sa rozhodli pre malú dvojskrinkovú verziu obývačky (pre televízor podlhovastá skrinka a jedna skrinka závesná). Idem na ňu. Pri rozbaľovaní pozerám, že si na krabicu dali pekne aj webovú adresu - mebleorion.com.pl., reku super. Už keď si dávajú reklamu na obaly, tak to nebudú amatéri. Rozbalím prvú krabicu a v nej vidím absolútne neprehľadnú skicu skladania. Najprv som tomu odmietal uveriť, že by bola len takáto skica na celé skladanie, a tak som rozbalil všetky obývačkové krabice. A nič, toto je všetko. Až mi prešiel mráz po chrbte. Tak s veľkou 2 a pol metrovou skriňou si poradím bez problémov a s malým prckom som v koncoch. Tak som skladal a skladal a už som aj poskladal, keď som zistil, že záves na stenu som dal opačne. Záves, ktorý som nikdy predtým nevidel a do konca som netušil čo to vlastne je, až kým som ho nedal zle. Proces to bol nevratný, čiže nešlo ho už odtiaľ dostať, a tak som musel do nábytku vŕtať náhradnú dieru, aby som mohol ten kúsok uchytiť opačne. Najprv som bol nahnevaný na seba (aj stále som), ale zároveň samozrejme aj na výrobcu, ktorý ma nechal takto v štychu váhajúceho nad tým čo a ako ďalej. Že tam boli aj nejaké kazy na materiály, a že dodali o dva kolíky menej ako bolo treba, to už som bral pri tomto výrobcovi ako samozrejmosť v rámci testovania zákazníkovej kreativity pri riešení problémov. Treba povedať, že išiel som pri nákupe do toho s tým, že sa niečo také môže stať a nemienil som nábytok reklamovať, sú to kozmetické vady, ktoré mi stoja momentálne za tie eurá a viem si s nimi hravo poradiť tak, že o nich viem len ja.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Reku, keď už tam máte adresu, pozriem sa na Vás na webe, čo ste zač. Prvé, keď som otvoril ich stránku bolo napísané niečo v štýle, že Robíme s ohľadom na zákazníka a Robíme na nových technológiach (strojoch). Nedalo mi, aby som im nenapísal mail, lebo vždy býva sranda, keď si niekto dáva takéto heslá.

Takže napíšem, čo som napísal ja a hneď za tým ich reakciu, lebo na moje veľké prekvapenie aj odpísali, ešte podotknem, že som písal v angličtine.

Ja: V prvom rade Vaše inštrukcie ku skladaniu nábytku boli totálne zmätené a veľmi ťažko sa to vôbec skladalo

Oni: (žiadna zmienka na túto moju ponosu)

Ja: Od Vašich poľských kolegov som tiež teraz skladal nábytky, ktoré boli omnoho väčšie a komplikovanejšie a tam bol návod omnoho jednoduchší a ľahko pochopiteľný

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Oni: Nemôžete chcieť za pár eur veľký nábytok, určite ste videli v showroome u Vášho predajcu, ako je nábytok veľký... (???????????????? Toľko ba aj viac otáznikov bolo v mojej hlave po prečítaní si reakcie)

Ja: Našiel som aj výrobné vady, takže kvalita nebola tiež v poriadku

Oni: 99% vád je spôsobených lokálnym predajcom

Ešte nezabudli napísať, že sú prekvapení, že sa sťažujem, pretože tento nábytok dodávajú aj na nemecký, švédsky či holandský trh a nikto sa im zo západu nesťažuje. A dovetok bol, že keď chcem, tak podľa práva mám napísať reklamáciu. A to som im už ja predtým napísal, že nechcem nič reklamovať, iba im dať nejaké námety a postrehy nespokojného zákazníka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keďže som pochopil, že celý svet je na vine, a oni vyrábajú top nábytok za smiešnu cenu, tak som im už odpísal len menej kultivovaný mail, v ktorom píšem, že je mi ľúto, že ma absolútne nepochopili a ešte raz som im vykričal ich unikátny návod na skladanie. Že je mi ľúto, že som mrhal ich časom a ............... a dovidenia.

Na záver chcem ešte dodať, že s mojou angličtinou som nemal problém dorozumieť sa prakticky s celým svetom, takže vylučujem možnosť, že by som to tak debilne napísal, aby ma tak debilne pochopili. Ba som mal tendenciu písať ako pre škôlkara. A keď som čítal odpoveď štvrtý a piaty krát, začínal som nadobúdať pocit, že mi aj škôlkar odpisoval.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nič sa vlastne nestalo, nie som na nich nahnevaní, viem čo som si vybral. Svet sa točí ďalej a je v podstate krásny, ja som len rád, že my idioti nie sme len na Slovensku :).

Dovetok dopísaný po druhej odpovedi na môj e-mail. V prvom rade mi napísali, že píšem bludy a nech čítam čo som napísal a v druhom rade mi napísali...A ja to napíšem ako bodku za celým článkom, lebo nič ma tak dávno nepobavilo.

"Ak ste kúpili toľko nábytku, tak som si istý, že nemáte problém so zmontovaním akéhokoľvek nábytku, takže vaša obývačka je tak jednoduchá, že na ňu nepotrebujete ani návod :)."

patrik horník

patrik horník

Bloger 
  • Počet článkov:  119
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ahojte, zdravím Vás. Vďaka za návštevu.Pekný deň vždy a všade :). Zoznam autorových rubrík:  všednostinevšednostisnárpo víkendeprírodarodinkatrošku vážnetrošku nevážneSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu